Kai prieš pusę metų tiek „Christian Dior“, tiek „Chanel“ mados namai ant savo podiumų parodė sportinio stiliaus meno kūrinius ir net lygiapadžius bėgiojimo batelius, mados pasaulyje kilo ne viena diskusija apie aukštosios mados veidą šiandien. Ar jis turėtų taikytis prie demokratiškos mados tendencijų ir atitikti dabartinių klienčių poreikius? Ar jauną aukštosios mados klientę dar galima sudominti klasikinėmis idėjomis? Galbūt vertėtų grįžti prie laiko patikrintų sprendimų? Į šiuos klausimus dizaineriai atsakė Paryžiaus aukštosios mados savaitės, skirtos rudens ir žiemos sezonui, metu.
Atsakymas – metas grįžti prie aukštosios mados pamatų, klasikinės grožio sampratos, rankų darbo bei jo sudėtingumo demonstravimo. Perdėtą modernumą pakeitė puikūs elegantiški sprendimai, o sportinį stilių bei kasdieniškai atrodančią aukštąją madą – prabangus, didingas moters įvaizdis.
Būtent tokį jį parodė ir „Christian Dior“ mados namų dizaineris Rafas Simonsas, pristatęs kol kas turbūt stipriausią savo aukštosios mados kolekciją. Belgų kūrėjas, vos prieš keletą savaičių Paryžiuje parodęs vardinę vyrišką kolekciją, savo gerbėjus nustebino atiduodamas pagarbą paties pono Christiano Dioro kurtiems siluetams, subtiliam audinių dekoravimui, net minimalistinėms formoms. Šių dienų mados novatoriumi vadinamas dizaineris klasiką puikiai suderino su futuristinėmis detalėmis – plačiomis sportininkų kelnėmis, siurrealius meno kūrinius primenančiais bateliais.
Vietoj pastarąjį kartą regėtos kasdienės rutinos temos šį tą įdomesnio pasirinko ir „Chanel“ dizaineris Karlas Lagerfeldas. Jo pristatymo tema – senovinis dvaras, tad podiumas buvo dekoruotas milžinišku židiniu, o modeliai dėvėjo tarsi skulptūros išgaubtų siluetų sukneles, kurias puošė itin smulkūs aukso bei sidabro spalvos siuvinėjimai. Nuotakos aprangą pristatė aštuntą mėnesį vaikelio besilaukianti K.Lagerfeldo mėgstama manekenė Ashleigh Good, kuriai dizaineris pritaikė suknelę su įspūdingu pūstu sijonu bei ilgu, aukso spalvos siūlais siuvinėtu apsiaustu.
Klasikinio grožio temą nagrinėjo ir „Valentino“ mados namai, kurių kolekcijoje tarsi susipynė miško nimfos įvaizdis bei graikų mitologijos deivių gracija. Mados namų dizainerių duetas Maria Grazia Chiuri bei Pierpaolo Piccioli sukūrė itin lengvą bei šviesią kolekciją – nors daugelis siluetų jau buvo matyti, dizaineriai daugiau dėmesio skyrė subtiliai audinių puošybai, smulkioms detalėms. Panaši tematika vyravo ir ant „Elie Saab“ bei „Armani Prive“ podiumų – jais žengusios merginos priminė nežemiško grožio dievybes.
Kiek moderniau į aukštąją madą pažvelgė italų kūrėjas Giambattista Valli – jo kolekcijoje buvo galima išvysti kasdienių drabužių bei išskirtinio kruopštumo reikalaujančių detalių derinį. Todėl prie ilgarankovių marškinių bei akinių nuo saulės jis derino iš smulkių tiulio juostų pasiūtus sijonus, išskirtinės konstrukcijos apsiaustus. Kontrastus sėkmingai sujungė ir šeštojo dešimtmečio stilistiką pasirinkusi Donatella Versace, kurios kolekcija neabejotinai buvo viena geriausių visame Paryžiuje.
Netradicinę aukštosios mados tematiką pasirinko Paryžiaus mados nenuorama vadinamas Jeanas Paulis Gaultier – jo kolekcijoje manekenės virto vampyrėmis ir vilkėjo sunkių, tamsių audinių sukneles, kostiumėlius.
Eksperimentų nevengė ir atkurti mados namai „Schiaparelli“, kurių dizaineris Marco Zanini nepabijojo naudoti ženklo įkūrėjos taktikos – šokiruoti, stebinti, skatinti ginčus. Todėl eklektiška bei prabangi kolekcija – puikiai įgyvendintas dizainerio tikslas.
Norėdami daugiau sužinoti apie naujausias kolekcijas, bei patys tapti modeliais ir užlipti ant podiumo ir pristatyti garsiausių mados namų kolekcijas apsilankykite modelių agentūra