Retro – septintasis dešimtmetis
Jaunimo kultūros revoliucija, trumpėjantys sijonai, griežtų mados kanonų atsisakymas ir laisvė kūrybiškumui. Tokiomis mados idėjomis alsavo septintasis dešimtmetis, moterims suteikęs galimybę atrodyti moderniai ir įdomiai, o pernelyg švelnius ir moteriškus siluetus pakeisti griežtesnėmis, laiko idėjas atitinkančiomis formomis.
Pristatydami rudens ir žiemos sezonui skirtas kolekcijas žinomi mados kūrėjai savaip interpretavo septintojo dešimtmečio stilių, jį geriau pritaikė modernios moters poreikiams. Žvilgsnius traukiančius spalvingus geometrinius raštus pakeitė subtilesni pasteliniai atspalviai, audinių iškarpymą – įdomesnė jo faktūra, o itin ryškų modelio Twiggy stiliaus makiažą – neutralus, vos paryškinantis akis.
Itin įdomiu šio dešimtmečio manifestu tapo Paryžiuje pristatyta mados namų „Yves Saint Laurent“ kolekcija, sukurta dizainerio Hedi Slimane’o. Modeliai dėvėjo trumpas languotas sukneles, jų pečius dengė trapecijos formos paltai, o lieknas kojas paryškino lakuotos odos ilgaauliai batai.
Subtiliau idėjas perteikė „Gucci“ dizainerė Frida Giannini, taip pat pasirinkusi trapecijos siluetą ir mini ilgį, tačiau jiems pritaikiusi švelnius moteriškus pastelinius tonus, sukūrusi romantiškesnį įvaizdį.
Viena svarbiausių šios tendencijos ypatybių – išskirtinai kokybiški ir ilgaamžiai audiniai. Tai sijonams ir suknelėms naudota oda, švarkams skirtas ilgo plauko kailis, standi marškinių medvilnė ir formą puikiai išlaikanti paltų vilna.
Pagrindinis straipsnio šaltinis modelių agentūra.