Mados prekės ženklai nėra vieninteliai, galintys sukurti pokyčius. Vartotojai taip pat turi galimybę spręsti. Kai vyko Londono mados savaitė, tuo pačiu metu vyko dideli protestai ir demonstracijos, pabrėžiančios mados įtaką klimato kaitai, tai sustiprino vartotojų poreikį domėti apie aplinkosaugą dar labiau. Keičiantis vartotojų elgesiui gali paskatinti prekės ženklus pritaikyti savo praktiką tvaresnei madai, geresnės ateities link. Jei įvyksta tikri pokyčiai, daugiau žmonių turi pradėti elgtis aktyviai ir taip atspindėti savo moralines vertybes. Maži gyvenimo būdo pokyčiai gali sukelti didelį tvarų poveikį. Taigi, prieš įsigydami naujus drabužius, apsvarstykite keturis dalykus:
1. Pagalvokite prieš pirkdami
Prieš įsigydami daugiau naujų drabužių ir prisidedant prie didėjančios taršos, turite pagalvoti apie alternatyvias galimybes. Tai gali ne tik sutaupyti Jūsų pinigus, bet tai neabejotinai yra naudingiau aplinkai. Tai apima naudojimąsi tuo, ką turite, skolinimąsi, apsikeitimą drabužiais, taupymą ir gamybą. Naujų daiktų pirkimas turėtų būti vertinamas kaip galutinis pasirinkimas, kai bus apsvarstytos visos kitos galimybės.
2. Pirkite pagal savo vertybes
Turite galvoti apie tai, kur apsiperkate. Atlikę nedidelį įmonės atsakingų vertybių tyrimą, galite pradėti priimti pagrįstus sprendimus dėl savo apsipirkimo elgesio. Tai užtikrins, kad pasirinkta parduotuvė atspindės Jūsų asmeninius įsitikinimus. Pavyzdžiui, jei norite sužinoti, iš kur kyla jūsų mada, turite pasirinkti skaidrų ir atvirą prekės ženklą, žinoti prekės ženklo tiekimo grandinę. Prekės ženklai turi būti atviri su vartotojais, nurodyti iš kur yra gautos žaliavos, kur pagaminti drabužiai.
3. Pirkite iš anksto pamėgtą daiktą
Naudotų prekių rinka atgyja. Pirkdami dėvėtus drabužius mados gaminiai gali suteikti naują gyvenimą ir užkirsti kelią naujų mados drabužių pirkimui.
4. Atsikratykite drabužiais atsakingai. Ne tik atsižvelgdami į tai, kur mes perkame savo drabužius, mes taip pat turime apsvarstyti savo mados gaminių gyvenimo pabaigos galimybes. Manoma, kad kasmet į sąvartynus patenka drabužiai, kurių vertė siekia 152 mln. eurų. Daugelis šių elementų bus pagaminti iš sintetinių pluoštų, o tai reiškia, kad jie gali irti nuo 20 iki 200 metų. Vėlgi, žmonės turėtų turėtų žinoti kitas galimybes,kaip galima atsikratyti drabužių jų neišmetant, pavyzdžiui, dovanoti drabužius labdarai, perdirbti, pakartotinai naudoti, taisyti ir perduoti daiktus draugams ir šeimos nariams.
Šiandien pirkėjai turi daugiau įtakos ir galimybių kurti pokyčius nei bet kada anksčiau, o socialinės žiniasklaidos platformos leidžia lengviau pateikti skundus ir rūpesčius. Mes nebegalime ramiai sėdėti ir laukti, kol prekės ženklai imsis veiksmų. Individualus noras keisti kasdienį elgesį yra labai svarbus keičiant būsimą mados poveikį aplinkai.