Romos pakyla nusidažė nerimo spalvomis

Kūrėjai ant Šventosios Dvasios Sasijoje (Santo Spirito in Sassia) vienuolyne pastatyto podiumo rodė brangių audinių drabužius, inkrustuotus rubinais, turkiais, lavos akmenimis, smaragdais, perlais ir „Swarovski” kristalais. Tačiau brangios suknios išreiškė ir kūrėjų požiūrį į nestabilią Italijos politinę bei ekonominę padėtį. Anksčiau tai sau leisdavo tik vienas Italijos dizaineris – mados namų „Gattinoni” kūrėjas Guillermo Mariotto. Šįmet prie G.Mariotto prisijungė ir kiti modeliuotojai.

Ant kai kurių drabužių buvo netgi užrašyta „Monti” – tai Italijos premjero Mario Monti pavardė.

Spindesį antraeiliu dalyku pavertė Neapolio aukštosios mados kūrėjas Gianni Molaro, nusispjovęs į aukštosios mados tradicijas.

Kasmet jo kolekcijos būdavo rodomos prabangių Farnezių (Farnese) rūmų salėse, o suknios, išsiuvinėtos brangakmeniais, gniauždavo žiūrovams kvapą.

Šį kartą Šventosios Dvasios Sasijoje vienuolyne ant podiumo autorius išleido septynis modelius, kurie išreiškė dizainerio požiūrį į krizę. Pirmiausia publiką privertė sunerimti muzikinis fonas – raudančios moters balsas. Vėliau ant podiumo pasirodė modeliai, kuriuos G.Molaro pavadino „Nervų krizė”, „Sekso krizė”, „Ašarų krizė”, „Meilės krizė”.

Kūrinius sunku pavadinti drabužiais, nes jie sukonstruoti iš dviračio detalių, skėčių, pakabų arba tiesiog muliažų, atspindinčių nuogo moters kūno formas. Šie aukštosios mados drabužiai buvo labiau panašūs į vaizduojamojo meno kūrinius. Autorius reaguoja į gyvenamąjį laiką, veikiantį moters nervų sistemą.

Ant vieno modelio galvos švytuojantis policijos švyturėlis – lyg įspėjimas, kad net aukštoji mada yra politiškai aktyvi.

Romantika karaliavo vienos garsiausių Italijos aukštosios mados dizainerių, į Romą atvykusios iš Milano Raffaellos Curiel kolekcijoje. Ji buvo pristatyta garsiai Sacchetti Italijos aristokratų giminei priklausančiuose rūmuose. Atmosfera buvo iškilminga, ypač tinkama prabangioms suknioms, kostiumėliams ir paltukams, dvelkiantiems Tolimųjų Rytų nuotaika.

Manekenės ėjo ilgais koridoriais ir freskomis ištapytomis salėmis, kurių sienas puošė veidrodžiai auksiniais rėmais. Finalinis autorės modelis – nuotaka su baltu šuniuku ant rankų – sukėlė publikos ovacijas.

„Tai mano požiūris į krizę: svarbiausia – nebijoti, džiaugtis, mylėti”, – po pristatymo sakė R.Curriel.

Prancūzišką aukštosios mados eleganciją pademonstravo Jackas Guisso, pristatęs klasikinio stiliaus ilgų vakaro suknių kolekciją, nudažytą subtiliomis medaus, smėlio, antikos rožine, jūros bangų spalvomis.

„Swarovski” kristalai, išsiuvinėti ant trapaus gipiūro, pabrėžė dailias moterų kūno linijas.

Pernai mirusio dizainerio Fausto Sarli įpėdinis dizaineris Rocco Palermo šią žiemą nupiešė Indijos moterų sarius primenančių suknių kolekciją. Vieną gražiausių mados savaitės suknių, nudažytą saulėlydžio spalvomis, pademonstravo garsi manekenė Aliona iš Kazachstano. Jai – 41 metai, Romos podiumu ji vaikšto jau 21 metus, ir žiniasklaida jai visada rodo daug dėmesio.

Mados namų „Gattinoni” suknios ant podiumo atrodė monumentalios, šiuolaikiškos, atidengiančios gražiausias moters kūno vietas. Rankomis margintas vienetinis šilkas, išaustas tik vienai sukniai, dailiai derėjo su organza. Manekenėms žengiant podiumu keitėsi audinių spalvos – tai savotiškas G.Mariotto sukurtas miražas. Juk moteris, pasak dizainerio, trapi lyg vaizduotės sukurtas reginys.

Šis kūrėjas kaip visada nepraleido progos išreikšti nerimo dėl Italijos politikos. Publiką sužavėjo daugiasluoksnė organzos suknelė, kurios marginimo motyvas – įvairiaspalvės eurų kupiūros.

Luigi Borbone sukūrė kreidos spalvos suknių monumentalią kolekciją. Moterys buvo tarsi įmontuotos į narvelius lyg paukščiai. Taip kūrėjas išreiškė savo požiūrį į sudėtingus laikus.

Arabų dizainerio Tony Wardo suknios priminė gėlių žiedus. Juk trapi moters siela visuomet linksta prie grožio, subtilios estetikos.

Daugiau naujienų rasite apsilankę modelių agentūra