Straipsniai

Europos automobilių gamintojų asociacijos (ACEA) duomenimis, pernai po ilgo augimo ciklo Senajame žemyne smuko naujų elektromobilių pardavimas. Šioje statistikoje ne išimtis – ir Lietuva. Ekspertai vienu balsu kalba, kad naujos gyvybės elektrinių transporto priemonių rinkai įpūstų platesnėms masėms geriau pritaikyti elektromobiliai: nedideli, stilingi, greitai įkraunami ir, svarbiausia, nebrangūs. Sprendžiant šį klausimą, 2025-ieji gali tapti lūžio…

Ar tai didelis keturratis, kuriame galima sėdėti kaip automobilyje, ar sumažintas traktorius? O gal mini visureigis? Lietuvos ūkininkai, statybininkai ir kiti, dirbantys lauko darbus didelėse teritorijose, dar tik atranda UTV vadinamą transporto priemonę, nors kitų šalių rinkose ji išties populiari. Kuo ypatingi ir naudingi UTV bagiai? Užsienyje – seniai žinomi, lietuviai dar tik atranda Lietuvoje…

Europos Sąjungoje galioja įstatymai, numatantys, kad, pavyzdžiui, visai parduodamai elektronikai turi būti suteikiama dvejų metų garantija. Gera žinia vartotojui, mat neretai bent toks ir būna vieno ar kito įrenginio, pavyzdžiui, išmaniojo telefono, planuojamas naudojimo laikas. Tačiau yra galybė gerokai brangesnių pirkinių, kuriuos norima naudoti daug ilgiau – automobiliai ar motociklai įprastai perkami bent penkmečiui. Kaip…

Turtingu „Nismo“ padalinio paveldu besiremiantis automobilių gamintojas „Nissan“ į kelius išleido japonų dizaino įkvėptą patobulintą elektromobilį „Nissan Ariya Nismo“. Naujokas pasižymi įprasto „Ariya“ modelio atributais: 87 kWh talpos baterija, „e-4ORCE“ sistema ir pan., tačiau jame įdiegta daugybė patobulinimų, kad vairuotojas patirtų dar stipresnių įspūdžių. Įspūdingas pagreitėjimas ir valdymas posūkiuose „Ariya Nismo“ montuojama iš standartinės versijos…

Šiuolaikinio naujo automobilio garantija yra daugiau nei tik skambi deklaracija. Garantijos sąlygos ir trukmė atspindi gamintojo pasitikėjimą savo kūriniu ir tarnauja kaip įsipareigojimas, saugantis pirkėjo ramybę. Nors visi automobilių gamintojai teikia bent minimalius vartotojų apsaugos reikalavimus atitinkančias garantijas, kai kurie jų nesibaimina pasiūlyti ambicingesnių įsipareigojimų. Ką jie suteikia mašinų savininkams ir kodėl sutinka labiau įsipareigoti?…

Baigiantis kiekvieniems metams, daugelis mūsų apmąstome svarbiausius įvykius ir išsikeliame naujus tikslus, kurių laikysimės nuo sausio. Savo ruožtu automobilių žiniasklaida metų pabaigoje įvertina, ką geriausio į kelius išleido gamintojai, ir pateikia kruopščiai apsvarstytus verdiktus, į ką vertėtų atkreipti dėmesį naujos transporto priemonės besidairantiems vairuotojams. Ko iš jų baigiantis 2024-iesiems galėjo pasisemti Lietuvos vairuotojai? Kiekvienam pagal…

Pirmą kartą „Volvo Trucks“ tapo sunkiasvorių sunkvežimių rinkos lyderiu Europoje. Gamintojo rinkos dalis 2024 m. Europoje sudarė 17,9 %, čia buvo užregistruotas 56 331 „Volvo“ sunkvežimis. Lietuvos indėlį sudarė 2 038 nauji „Volvo“ sunkvežimiai bei pirmoji vieta šalyje pagal rinkos dalį. „Volvo Trucks“ tapo sunkvežimių virš 16 tonų rinkos lyderiu Europoje (EU30), kurio rinkos dalis…

Keturračiai nėra sukurti ilgoms kelionėms užmiesčio keliais, jie orientuoti į lokalų darbą arba pramoginius pasivažinėjimus. Sodyboje tai gali būti traktoriaus atitikmuo, trasoje – tikras bekelės monstras. Bendra keturračių rida dažniausiai būna nedidelė, dėl to nemaža dalis pirkėjų įsivaizduoja, kad jiems nereikės daug priežiūros, tad į šią rinką įžengia atlapa širdimi. Vieni susigundo pigiais negirdėtų markių…

Nors Europoje kiek atslūgo elektromobilių banga, vairuotojai prie tradiciniais degalais varomų modelių grįžti neskuba. Savo populiarumo valandos sulaukė hibridiniai automobiliai (jie praėjusiais metais sudarė didžiausią pardavimo dalį), o elektrinės pavaros simpatikų akys dažniau krypo į iš tinklo įkraunamus hibridus. Eksperto pokytis nestebina – dabar tai yra pačios universaliausios transporto priemonės, galinčios vairuotojams suteikti daug privalumų….

2025 metais surengtoje didžiausioje pasaulyje vartotojiškos elektronikos parodoje (CES) Las Vegase lankytojų dėmesį patraukė ne tik įprasti šou dalyviai, bet ir automobilių pramonės atstovai. Transporto priemonių gamyba sparčiai virsta dirbtinio intelekto taikymo, informacinių technologijų ir tvarių medžiagų kūrybos terpe, todėl šiame sektoriuje vis plačiau naudojami daugybės kitų inžinerijos šakų išradimai. Veržlūs automobilių gamintojai netgi kuria…

Reta įmonė turi tokius apyvartinių pinigų rezervus kaip viena žymiausių investicijų bendrovių „Berkshire Hathaway“, tačiau jų tiek ir nereikia, ypač – smulkiesiems verslams. Atvirkščiai, norint augti, specialistai pataria uždirbtus pinigus investuoti. Tačiau ką daryti, jei prisireikia naujų priemonių darbui ar automobilių. Ypač – laikinam periodui ir dabar pat? Kodėl įmonėse pinigai nesimėto? Įvairios menkesnės darbo…

Per kone 35 metus Lietuvos transporto parkas tapo viso pasaulio automobilių pramonės atspindžiu. Mūsų šalies keliuose galima rasti visko – nuo populiariausių vokiškų, japoniškų, prancūziškų ar korėjietiškų automobilių iki retų mažai kam girdėtų gamintojų modelių. Tyrimų bendrovės „AutoTyrimai“ duomenimis, 2024 metais Lietuvoje buvo įregistruoti net 71 prekių ženklo nauji lengvieji automobiliai, tarp jų buvo galima…

Greičiausias, pažangiausias, patvariausias, našiausias – tai tik dalis abstrakčių apibūdinimų, kuriais automobilių gamintojai siekia pakrikštyti savo naujausią, daugiausiai vilčių teikiantį kūrinį. „Ferrari“, „McLaren“ ir „Porsche“ nuolatos grumiasi dėl geriausių įsibėgėjimo iki 100 km/val. rodiklių. „Rolls-Royce“ ar „Bentley“ bando įrodyti, kad gamina patogiausius ir greičiausiai atpalaiduojančius ratuočius. O štai nuosaikesnių masinių automobilių gamintojai, kaip antai „Hyundai“, „Ford“…

Ką daro greitus automobilius valdantys sportininkai, kai praūžia tokie greičių festivaliai, kaip Dakaras ar Monte Carlo ralis? Nusipelno laukto poilsio? „Ne visi, – sako didžiausias Baltijos šalyse „Aurum 1006 km powered by Hankook lenktynes“, kurios šiemet vyks liepos 16-19 dienomis, rengiančios VšĮ „1000 km lenktynės“ direktorius Darius Jonušis. – Dauguma komandų vadovų jau baigia projektuoti…

Vienas svarbiausių Lietuvoje transporto sektorius, kaip ir kiekvienais metais, pasirūpino daugybės žmonių geromis emocijomis papuoštomis Kalėdomis. Krovinių vežimo apimčiai priartėjus prie kasmetinio sausio štilio, laikas apžvelgti, kaip sektorius vertina 2024 metus. Kuo kvėpuoja vežėjai? Pirmaujančios tarptautinių mobilumo paslaugų platformos „DKV Mobility“ vadovas Baltijos šalyse Artūras Michejenko pastebi, kad ir ekspertus, ir transporto įmones šie metai…