Vasaros sezonas

Pasak šio svarbaus asmens, kurį gerai pažįsta viso pasaulio mados galingieji, Milane netrūks garsių Holivudo žvaigždžių ir rimtų pirkėjų, kol Italijoje turėsime garsius mados ženklus.

Tačiau pataikavimu ir komplimentais RE GIORGIO nesuviliosi, atvirkščiai, jis neslepia, kad yra nepatenkintas. Milano mados savaitės metu į aštuntąją dešimtį įžengęs kūrėjas visaip drumsčia vandenį. Jis teigia: „Neliks manęs – sugrius Italijos mados mitas. Madai reikia ne tik finansavimo. Čia būtinos asmenybės.“
Ar teisus italų mados karalius, parodys laikas. Kol kas Milane kolekcijas pristatančių šeimyninių įmonių beliko vos viena kita. Spauda nepaleidžia iš akiračio kito garsaus Italijos mados kūrėjo iš Toskanos – dizainerio Roberto Cavalli. Biržos išerzintas modeliuotojas iš Florencijos mados savaitės metu šįmet – ne itin linksmas. Nors „Roberto Cavalli“ mados namų vadovybė vis dar nepatvirtino žiniasklaidai, kad parduodamos prestižinio ženklo akcijos, vis dėlto žurnalistams aišku, kad kažkas ateityje nutiks.
Tuo metu ant podiumo triumfuoja itališkas moteriškumas ir svaiginanti prabanga, architektoniški arba šlamantys romantiški siluetai, asimetrija ir metalo paviršių spindesys. Kuo drabužiai lengvesni ir plonesni, tuo jie atrodo prabangiau. Kokia gi bus ateinanti vasara? Gal pagaliau pamiršime finansų krizės grimasas ir leisime mados kūrėjams atsipalaiduoti. Finansininkai teigia, kad kuo blogesni skaičiai, tuo madoje daugiau spindesio. Jo šį rudenį ant Milano mados savaitės pakylų tikrai su kaupu. Bet pamirškime trumpam matematiką ir pasinerkime į emocijas. Krokodilų odos rankinės, pitonų basutės ir brangiausios plonos lyg membrana zomšos lietpalčiai neleidžia abejoti – moterys vis labiau geidžia „de luxe“ įvaizdžio ir Milano kūrėjai sėkmingai joms paklūsta. „Gucci“ mados namai sukūrė naują versiją „Jackie Bag“ rankinės, kuriai įsigyti garsenybių sąrašas jau šiandien neleidžia abejoti – kad ir ką sakytų finansininkai, ateitis priklauso Italijos prabangos ženklams. Kad ir kaip rafinuotai būtų slepiama prabanga, o turtuolių įpėdinės gatvėje apgaulingai demonstruotų „vagabonde“ – (it. klajoklės) stilių, vis dėlto ji persišviečia kiaurai. Kuo labiau maskuojama, tuo žavesnė.
„Fendi“ vis dar karaliauja. Prabangos ženklų klestėjimą patvirtina kitas mados aksesuarais, ypač rankinėmis, pasaulį stulbinantis ženklas su „F“ logotipu. Tai iš Romos kilusių, bet Milano prêt–a–porter mados savaitę kasmet vis labiau nustebinančių seserų Fendi valdomas ženklas. Mados namai Romoje įsikūrė prestižinio modernaus EUR rajono Musolini laikais statytame „Koliziejuje“ su gausybe tvarkingai sudėliotų arkų. „Fendi“ nė negalvoja apleisti prabangos ženklo pozicijų ir parfumerijos srityje. Nors stilių kuria prancūzų dizaineris Karlas Lagerfeldas, suteikęs „Fendi“ įvaizdžiui naują atspalvį, vis dėlto romėniška tradicija išliko. Kitą vasarą „Fendi“ moteris žavės elegantiškas gėlės žiedas – orchidėja. Jos atsinaujins, taps kosmopolitėmis, vis dėlto itališkumo joms netrūks. Tradicijų ir futuristinių technologijų miksas „Fendi“ madoje – rafinuotas ir neginčijamas.
Milane tampa aišku, kad kūrėjai bet kokia kaina stengiasi suteikti moteriai išskirtinio dar neregėto žavesio. Karštąjį sezoną daugiasluoksniai sijonai šlamės aplink moters šlaunis, išryškindami specialiai slepiamas formas. Žvelgiant į podiumus norisi galvoti apie naujausias technologijas – juk tik jų dėka tekstilė tampa besvorė, švelni, suteikianti dailiosios lyties atstovei taip geidžiamą komforto būseną. Moteris atrodo patraukli, nors ir neišsiskiria minioje. Vasarą ji subtiliai gundys lyg basakojė klajoklė. Nors pėdas puoš lygiapadės kristalais išpuoštos basutės. „Salvatore Ferragamo“ klientė renkasi plisuotas sukneles, kurios dailiai išryškina apvalius klubus ir siaurą lyg bitės taliją. Nuogus pečius atidengia romantiškas vasaros suknelės kirpimas, ji atrodo lengva, lyg būtų skirta paplūdimiui, nors spindintis audinys neleidžia abejoti – tai pokylio drabužis.
Spalvų kakofonija – geras tonas. Laisvamaniška klajoklė lyg hipė protestuoja ir tarsi bando išsiveržti iš bet kokių mados klišių. Vasaros drabužis – įvairiausių ilgių sijonai, liemenės, švarkeliai lengvai krinta vienas ant kito. Ilgi skeltukai suteikia žavesio žemę šluojantiems sijonams. Jie neatrodytų tokie gundantys ir žavūs, jei marginimai nors kiek primintų pernykščius. Skarelės principu dekoruoti „Etro“ sijonai primena „fata morgana“ miražą, ir sunku įsivaizduoti, kaip kiekvienam sijonui ir sukniai galima suteikti vis kitokio originalaus žavesio. Šilko tvilas tobulai maišomas su standžiu linu, šifonas tampa ledo paviršiumi, specialiai papuoštu gėlių aplikacijomis. Jos tapomos, spaudžiamos, inkrustuojamos ir lipdomos ant suknučių lyg netyčia nutūpę drugeliai. Žydri atspalviai pagyvina žalius turkio ir smaragdo, geltoni – persikų ir abrikosų, samanų – miško atspalvius. Ant podiumo lyg geišos gundo moterys, jų talijos specialiai kilstelėtos į viršų, nes privalo būti tik numanomos. Truputis romantikos ant podiumo primena, kad ir karjeros moterys geidžia moteriškumo.
Asimetrija ir platinos paviršiai. Atidengti vieną petį ir jį paryškinti spindinčia grandinėle iš brangaus metalo taps vakaro būtinybe. Iškyloms ant jūros bangų moterys rinksis plonus šilko audinius. O gatvėje ir biure triumfuos griežtų formų kelnių kostiumai iš balto lyg vandens lelijos žiedas poplino. Prie baltų audinių dizaineriai nebijo derinti metalizuotų paviršių, tokios detalės suteikia drabužiams Senovės Romos vestalėms būdingo monumentalumo. Karjeros moteris ir biure vilkės nuogą krūtinę švelniai paryškinančias šilko ir šifono palaidines. Lazeriu kirptiems švarkeliams dizaineriai suteikė originalius tunikų siluetus. Jie suveržiami karatistų diržais arba krinta laisvai lyg vonios apsiaustai be diržo.
Apsisaugoti nuo vėsos vasarą. Dar lengvesnis taps šimtasiūlės modelio sudygsniuotas švarkas. Jis trumpės ir siaurės, bus visai mažutis ir panorėjus lengvai tilps į moters rankinę. Dizaineriai pagalvojo apie tai, kad moterims tenka dirbti nuo ankstaus ryto iki vėlaus vakaro, kai oro temperatūra gali žaibiškai pasikeisti. „Piumino“ – (it. lengva striukė iš plunksnų) ne veltui taip vadinama. Šįmet plunksnos – tokios mažytės ir lengvos, technologiškai suplonintos, jog drabužis visiškai besvoris. Trečiojo tūkstantmečio technologijos užtikrina pastovią kūno temperatūrą ir moteris šalčio nejaučia.

Pagrindinis straipsnio šaltinis modelių agentūra